بنر چیست ؟

بنر چیست؟
بنر روش انتقال پیام تبلیغاتی است که طرح گرافیکی دارد و شامل تصاویر و متون است . در واقع بنر یک پرچم است که یک پیغام، لگو، سمبل را به مخاطبان خودمنتقل می کند . امروزه بنرها تبلیغاتی یکی از کارآمدترین و موثرترین روشهای تبلیغات است. ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می دارند.
متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزانتر هستند. بنر بیشتر استفاده تبلیغاتی و از نوع بیرونی دارد ،هر چند تبلیغات از طریق بنرتنها راهکار تبلیغ نیست ولی این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد.
ز بنر به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای تبلیغات شناخته شده است . بنر به علت داشتن مزایایی همچون ارزان بودن نسبت به بقیه ابزارهای تبلیغاتی ، چاپ سریع ، دسترسی آسان و تنوع زیاد ، کاربردهای زیادی دارد. از جمله دسته بندی بنرهای تبلیغاتی به شرح ذیل می باشد:

۱ – طرح های فرهنگی
۲ – مناسبت های مذهبی
۳ – رویدادهای اجتماعی و سیاسی
۴ – رویدادهای ملی و بین المللی
۵ – کاربرد در اتحادیه های صنفی
۶ – کاربرد در کسب و کار

انواع چاپ بنرهای تبلیغاتی

۱ – سالونت: جوهرهای سالونت چاپی سریعتر و ارزانتر با کیفیت بالا ارائه میدهد.
۲ – اکوسالونت: مزیت جوهرهای اکوسالونت علاوه بر بی خطر بودن ، کیفیت بالای تصاویر چاپی است ودلیل آن را می توان در ریز بودن قطرات جوهرافشان شده (پیکولیتر) دانست.

نوع اجرای بنر
بنر بر اساس نوع کاربرد و معرفی به شکل های مختلفی بکار می رود که مهم ترین آنها شامل موارد ذیل می باشد:

۱ – بنر تبلیغاتی
۲ – پارچه نویسی
۳ – بیلبوردهای شهری
۴ – بیلبوردهای غیر دولتی و شخصی

زمان بندی اجرای بنر تبلیغاتی

اجرای بنر تبلیغاتی بر اساس مناسبت ها و رویدادهای گوناگون زمانبندی مختلفی نیز دارد و بدین صورت که هنگام برگزاری جشن های و یا عزاداری های مذهبی از سه الی چهار روز قبل تر برافراشته می گردد و تا چند روز آخر همان هفته برداشته می شود.
به عنوان مثال بنر تبلیغاتی پیش رو به مناسبت عید غدیر خم بر روی هتل هما واقع در خیابان احمد آباد در مشهد اجرا گردیده است که دقت در اجرای نصب و بزرگی این بنر تبلیغاتی در این بین توجه بسیاری از مخاطبین را توانسته به خود جلب نماید.
و زمانبندی بیلبوردهای تبلیغاتی که اجرای آنها از طریق بنر تبلیغاتی صورت گرفته، حدود ۱۵ روز تا۱ ماه بصورت متوالی در حال اکران می باشد.