پیام تسلیت فوت پدربزرگ

متن تسلیت فوت پدربزرگ

متن تسلیت ۱

پدربزرگ گرانقدرتان این دُرِّ یتیم صدف مهر و عاطفه با درخشش الماس گونه‌اش در جهان خاکی به اقیانوس رحمت الهی پیوست. فقدان ظاهری آن گوهر کمیاب را که در فراسوی افق خاندانش نیز به دل‌آویزی عطر سوسن و سوری شهره گشته بود، به شما نوه حق‌شناس تسلیت می‌گویم. امیدوارم بدانید که همچنان که صدف همیشه برجامانده و گوهر درون آن گردن‌آویزِ حضرت محبوب می‌شود، پدربزرگ جنابعالی نیز آویز عرش عظیم الهی خواهد شد.

متن تسلیت ۲

رحیل پدربزرگتان اگرچه همه را داغدار کرد اما از آنجا که در آیینه ضمیر پاک و منزهش جز عشق به انسان و انسانیت نبود، باید که شاد بود. چه همه نیک‌اندیشان و مصلحان بزرگ از وادی حقیر زندگی ظاهری که بگذرند به اقیانوس بی‌کرانه‌ای می‌پیوندند که سرشار از رحمت واسعه حق و پر از جلوه‌های بی‌نهایت سرمدی است. شیران پاک که شیر پاک خورده‌اند در وادی مرگ با اجداد طاهرین خود محشورند. آنان که نیستی را با عقل ناب می‌سنجند، مرگ خوبشان زندگی جاوید است. بیایید در مصیبت پیش آمده، اندوهگین نباشید که روح طیب پدربزرگ تازه درگذشته شما در فردوس برین آزرده می‌شود.

متن تسلیت ۳

پدربزرگتان که جان پاکش بر بال نسیم صبا، اسب راهوار خویش را به فردوس برده است تا با کردار انسانی‌اش در محضر دوست بیارامد. چرا که آن کسانی که از فیض رحمت الهی بهره برده‌اند و دست سبز سیادت بر تارک دارند جز بر خوان نعیم دوست مهمان نخواهند بود.

متن تسلیت ۴

کردار انسانی پدربزرگ مرحومت و مهربانی‌های او فراموش نخواهد شد. زندگی گذرگاهی است که آدمی زاده برای کمال بخشیدن به خویشتن خویش در آن فرود آمده است. اگر در سوگ پدربزرگتان بی‌قراری نکنید همه خصال نیکوی او را باور خواهند کرد که نوه شایسته‌ای چون شما زیبنده آن مرحوم خواهد بود.

متن تسلیت ۵

پدربزرگتان آزادمردی سبک‌بال بود که در سیر الی الله صعود کرد چرا که روح‌های پاک به آسانی از خاک دل می‌کنند تا به افلاک برسند. رفتار انسانی پدربزرگتان او را به اعلی علیین برده است. جای روح پاک صفاکیش پدربزرگتان در آستان جانان باد.

متن تسلیت ۶

درگذشت پدربزرگ گرامی را به شما، خانواده محترم و پدر/مادر عزیزتان تسلیت می‌گویم. امید که روح مرحوم مشمول رحمت بی منتهای الهی قرار گیرد

متن تسلیت ۷

درگذشت پدربزرگ گرانقدر جنابعالی را که سراسر عمر پر برکتش را در راه نیک‌کرداری و اخلاق انسانی سپری کرد، تسلیت می‌گوییم و از خداوند تعالی برای آن مرحوم علو درجات و برای بیت مکرم‌شان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

متن تسلیت ۸

شاید نتوانم آنطور که باید غم تو را در از دست دادن  پدربزرگت درک کنم.
اما با تو همراهم و این غم را به تو تسلیت عرض می‌کنم. برای تو
و پدر و مادرت سلامتی و طول عمر باعزت از خداوند بزرگ خواستارم

متن تسلیت ۹

گاهی غصه‌ها ما را می‌گدازند تا مثل طلا خالص شویم. غم و اندوه درگذشت پدربزرگ عزیزت از آن غصه‌هاست. صبور و شکیبا باش و در این غصه پدرت/مادرت را همراه و غمخوار باش. تسلیت می‌گویم.

متن تسلیت ۱۰

پدربزرگ و مادر بزرگ های پل ارتباط ما با روزهای خوش کودکی اند ، از دادن پدر بزرگ عزیزت برات خیلی سخت بوده منو تو غم خودت شریک بدون و لطفا هر کاری که فکر میکنی از دست من بیاد بهم بگو .

متن تسلیت ۱۱

اندوه ما در غم از دست دادن پدربزرگتان در حد واژه‌ها نیست. به جای آن همدردی و همدلی خالصانه‌مان را بپذیر. امید که غرقه در دریای واسعه رحمت الهی باشند

شعر تسلیت ۱

با رفتن پدربزرگ، زندگی مُرد
نور قلب من به خاموشی سپرد

با رفتن پدربزرگ، هستی من
سر به جاده‌های بی کسی سپرد

شعر تسلیت ۲

آن گنج نهان خاندان، پدربزرگم بود

هم تاج سرم بود، هم بال و پرم بود

هر جا که ز من نام و نشانی طلبیدند

آوازه نامش سند معتبرم بود